måndag 21 oktober 2013

Jag hatar att resa! eller Bara bilder (från poolen) del 37

Måste väga upp mitt prettoinlägg tidigare med en liten touch av hat känner jag. Så alltså, jag tycker fortfarande att det är trevligt att vara på annan ort. Jag tycker bara att det är förjäkla jobbigt att komma dit. Att flyga. Jag menar, det är ju väldigt uttröttande i sig, även utan barn. Men med t r e barn som ska roas och behållas intakta och icke nedkissade och förhållandevis tysta så att inte resten av passagerarna tröttnar och slänger ut dem genom nödutgångarna så blir man/jag ju nästintill sinnesjuk. Åtminstone om man har sådana barn som orsakar hörselskador hos samtliga på raderna både framför och bakom genom att vråla "-Det killas i snippan!!!" när planet landar och lyfter. Som leker med mer eller mindre frivilliga tanter på sätena runtomkring så att man måste hålla i dem för att de inte ska försvinna iväg över ryggstödet. Som blir oerhört bittra av att tab-batteriet är slut och måste förmedla det som ett mantra i två timmar framåt.

O S V.

Ja, sådant kunde jag va utan, faktiskt.

Men bortsett från detta har vi haft det väldigt, väldigt bra. Trots en envis förkylning som stundvis slog ut mig fullständigt och tvingade Jimmy att ta samtliga barn, fixa té och ge mig massage samtidigt. Japp. Annars har vi sovit mycket, ätit gott, badat massor, shoppat tills vi inte orkade bära mer, klättrat på risterraser, besökt en kaffe- och téodlare som bjöd oss på kaffebönor urplockade ur apbajs, och overlag gjort en massa annat som man förväntas göra på en semester. Jo, som sandslott och snorkling, och sa har ju Ingrid som vanligt fått en ny bästis, som är från Minnesota men som bor i Java.

Same old, same old liksom.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar