onsdag 2 oktober 2013

Man kan ju försöka iallefall

Okej. Eftersom det under förmiddagens kvinnofrukost konstaterats att jag eventuellt behöver jobba lite på att bli kåt, glad och tacksam så tänkte jag fokusera på det nu. Mest på tacksamheten, faktiskt. Så här kommer en liten spontan lista på sådant som jag är tacksam över idag:
  1. Jag har inte tvättat ficklampor (ni vet, den HÄR gången), blöjor eller mattor som blir till småfluff som täpper igen alla rör, på över ett år nu. Jag har i princip inte tvättat alls när jag tänker efter.
  2. Jag kunde bestämma alldeles själv när Ines skulle börja på förskolan istället för att, som med storbarnen, mer eller mindre tvingas till ett datum för att föräldrardagarna tog slut. Känns himlans trevligt att tänka på, faktiskt.
  3. Jag har solat och badat så mycket det senaste året så att jag, åtminstone tillfälligt, är less på det.
  4. Jag har hittills sluppit en hel säsong av båtturer med småbarn i båten när det stormar på Mälaren (typ som den HÄR), och kommer snart att ha missat ännu en.
  5. Jag har redan varit med om den absolut nedrigaste dagen man kan tänkas uppleva (ni vet, den HÄR). Det kan inte bli mycket värre än så ju.
  6. Fast när vi ändå är inne på att det aldrig kan bli värre så har jag ju faktiskt överlevt en båtresa från Koh Lipe också (ni vet; HÄR). Check på den, liksom.
Jo, å så är jag frisk (typ) och har en massa friska, vackra, starka, kloka, roliga barn och en man som jag älskar och som älskar mig.

Så. Nu är jag tacksam.

Bara gladheten och kåtheten kvar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar