måndag 25 november 2013

Inget standardfredagsmys direkt eller Jimmy, det blir aldrig tråkigt med dig

I fredagsnatt vaknade jag av att Jimmy inte låg inom räckhåll i sängen. Så småningom visade det sig dessutom att han inte fanns i lägenheten överhuvudtaget. Detta framkom när jag gnuggade sömnen ur ögonen samtidigt som jag genomsökte alla våra flerahundrakvadratmeter nititskt. Eftersom jag är en sådan person som tycker att det känns trevligt att veta var alla familjemedlemmar är på nätterna så fick jag ganska hög puls av detta konstaterande. Så sedan låg jag en lång stund i vår säng och upprördes över att min man orsakar mig hjärtklappning (vilket naturligtvis inte gjorde saken bättre) och över att jag inte skulle kunna somna om förrän han dök upp igen. Tillslut kom jag på den vansinnigt smarta idén att pröva på att ringa till hans mobil. Genivarning på den, känner jag. Så klockan tvånånting svarade han i luren, och det visade sig att han satt utomhus på en annan våning och fotograferade åskovädret. Japp. Och med denna information gick jag därmed tillbaka till sängen och tuppade av i ren utmattning. 

Morgonen efter vaknade Ines vid halv6 och tillsammans upptäckte vi att Jimmy inte kommit tillbaka än. Fast det tog inte lång tid att hitta honom den här gången, tackålov. Han låg nämligen och snarkande högljutt i gästrumssängen med kameran som enda sällskap.

Inga konstigheter.

Idag känns det inte mer än rätt att jag visar några av hans alster:






Coola bilder måste jag erkänna. Sen att lördagen blev en mindre bra dag för att föräldrarna i familjen gick omkring som om om de återuppstått från de döda, det fick det ju vara värt.

Allt för konsten, som vi brukar säga.


3 kommentarer:

  1. Väldigt coola bilder. Men nog är det väl en plikt om att man talar om var man tar vägen om man kliver upp mitt i natten och försvinner iväg någonstans? ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han havdar att han vackte mig och sa till, men jag vet inte jag...

      Radera
  2. Häftiga bilder! Lite avis på er som firar ju i värmen! kram towe.

    SvaraRadera