fredag 22 november 2013

Jag skyller allt på grisarna

Jag tog visst en liten paus. Fast jag har en väldigt, väldigt bra anledning faktiskt. Det var nämligen så att skolan skickade ut ett mejl i tisdags om att två barn hade insjuknat i svininfluensan under helgen. Ja. Och då tänkte jag att eftersom vi får en massa gäster nu de kommande veckorna så ville jag inte oroa dem i onödan. Jag ville vänta lite och se om folk skulle bomma igen sina dörrar och fönster och falla ihop på gatorna och sådant där som man som svensk tror ska hända i Asien när flunsan anländer. Dessutom känner jag min familj där hemma så pass väl att jag vet att de hade sett precis samma sak framför sig. Så, ja, därav inget inlägg. För det enda jag kunde tänka på när jag satte mig vid tangentbordet var ju liksom det här med svininfluensan. Tro mig alltså, jag försökte verkligen skriva om annat, men det gick liksom inte.

Näpp.

Men nu har iallafall skolan mejlat att faran är över, det ligger inte en endaste liten ekorre på gatan och barnen är lika friska som vanligt. Tack och lov!

På måndag kan jag skriva om något annat tänker jag.

Det blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar