onsdag 18 december 2013

Berättelsen om hur jag blev en gnällkärring som skriver bittra lappar och klistrar upp dem i hissar eller The poo made me do it

Jag är verkligen inte en bitter lappskrivarkärring. Inte under normala omständigheter alltså, men det här, det måste jag ju faen komma undan med tänker jag...

I förmiddags var jag och systerns man nere vid poolen med några av barnen. Vi plaskade och simmade och åkte vattenrutschkana, ja, vi hade det trevligt, helt enkelt. Ända tills Emil och hans playdate kastade bort en liten gul boll in under en av stenbänkarna som finns utspridda längs med långsidorna på poolvåningen. Efter en stund ropar Emil på mig och säger "-Mamma, jag får inte tag på bollen, den är omgiven av bajs!". Eftersom jag är van vid att alla äckelmagade i min familj, detvillsäga de två av hankön, anropar mig så fort nått snusk är på gång så utgår jag ifrån att det inte är b a j s, nej, jag tänker att det nog är lera eller möjligtvis fågelbajs.

I wish att det hade varit fågelbajs.

Det var det nämligen inte. Nix. Det var rejäla människokorvkluttar som låg där utspridda över golvet. Det tar mig ungefär tre sekunder att koppla ihop de korvarna med toapappret som klär in en rabatt precis bredvid. Och sedan tar det några sekunder till innan jag inser att det där vattnet som forsat ned likt ett mindrte vattenfall ur en stor fuktskadad och uppfläkt takyta de senaste veckorna, nog faktiskt är avloppsvatten. Prima, färskt avloppsvatten. Rakt ner på en rätt rejäl golvyta som befinner sig ett tiotal meter från poolen på ena sidan, och en lekplats  på den andra.

Vad jag gjorde?

Jag flippade, såklart. Jag fick tokspel. Jag drog på mig en handduk, tog hissen ner till management och tokgormade om bajskorvar på tanten som satt nere vid sitt skrivbord, vilken genast skickade de stackars städarna att gå upp och spärra av området runtom avloppsduschen och sedan skura av den kletiga ytan. Därefter återupprepade jag det några timmar senare när managementchefen kom tillbaka, fast med lite högre röstnivå och lite längre harang om unhealthy conditions! och safety for the children! untsovajter. Hans kommentar om eländet var för övrigt att "-Rörmokarn har varit här, men han är ju så upptagen". Om det bara fanns en liten ynkans mokare på ön så hade han kommit undan med det, men det känns högst osannolikt.

Jag avslutade sedan det hela med att skriva ut varningsskyltar på datorn och tejpa fast dem i hissarna för att varna alla andra familjer. Jag tänker att OM de skulle få för sig att gå ner för att ha det trivsamt på lek- och badvåningen och INTE för den sakens skull är sugna på att lukta avföring efteråt så kan det eventuellt vara trevligt att bli varnad.


Så, tjae. Det var min onsdag det.

I`ve had better.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar