söndag 19 januari 2014

Bara bilder del 50 eller En helt vanlig söndagkväll










Det har varit en ganska seg och lång helg det här, det måste jag säga. Den enda som varit iväg på äventyr är Emil som var bortbjuden på ett fotbollsochpoolkalas hela eftermiddagen i dag. Vi andra kompenserade det med att åka hissen till våning 14 efter middagsmaten för att lära oss att cykla. Det är inte fullt lika kul som kalas och tårta, men det duger.

Angående mitt senaste inlägg så har Ines i går deklarerat att hon inte åker till Sverige för att hålla bebisen längre. Nej, nu ser hon fram emot att få återvända till Sverige för att "bada och äta tottosnöttej". Eftersom jag bevisligen äntligen hade lyckats framhålla att bebisen som var hon inte gick att hålla, så kände jag mig inte så sugen på att förklara att det inte växer tottosnöttej i Sverige. Vad jag däremot fick igenom var att det inte finns apor i de svenska skogarna, vilket accepterades efter lite övertalning. Dessvärre lyckades jag i samma veva introducera vargar, och det har gjort att nattsömnen är något negativt påverkad. Hrrm, det finns förbannat många fallgropar här alltså. Man får ta det i små steg, det inser jag ju nu.

I väldigt små steg.

3 kommentarer:

  1. Det kanske räcker med att berätta om Lambarös djur och fauna. Och trevliga grannar. :-) KRAM Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid pratar inte om så mycket annat än trevliga grannar och deras hund som man får klappa, så den biten är korrad. Om ni ändå bara hade kokosnötter i gungeken...;) Kram!

      Radera