torsdag 23 januari 2014

Igår, alltså...



I går klockan astidigt åkte Emil på skolresa för att gå i djungel och genom floder och bada med fiskar och sådant där. Så himla kul för honom ju! Och för oss andra, det är ju en helt fantastisk känsla att få sakna ibland. Vi har inte upplevt den känslan i vår familj sedan i somras.

Min lille Emil...

Jo, igår var även den sista dagen för mig att registrera mig på de tre, ja t r e, kurser som jag ska läsa i vår. Får stressrosor på kinderna bara jag skriver det (hur ska jag någonsin kunna få ihop jobb och hämtningar och matinköp i höst, är ju för faen halvt handlingsförlamad efter allt det här gymmandet och kaffedrickandet i flera timmar på fik vid vattnet) men har gett mig sjutton på att göra allt jag kan för att få ihop det. Sådeså. Precis som med det där förbannade milspringandet. Jag KOMMER att göra skiten, men inte genom att glädjeskuttande hoppsa runt på jogginbandet nere på poolvåningen. Snarare kommer det att handla om ett själsligt piskande i månader framöver, är man en envis jävel så är man (plus att jag har skrivit det i bloggen, så jag kommer ju liksom aldrig undan nu känner jag). Jo, men för att återgå till det där med att registera mig, så vill jag understryka att jag veeet att det är knepigt. Varje gång jag ska komma igång med en ny kurs på ett nytt universitet (dvs typ en gång i halvåret) så är det komplicerat. Man bör vara utvilad och avslappnad när man gör det.

Fast det var jag inte igår.

För igår åt jag och Jimmy middag på en resturang vid vattnet tillsammans med tjejerna, för att försöka roa oss trots att Emil saknades. Tjejerna var lika galna som vanligt. De försökte inledningsvis sno ett sådant där fordon som man kör runt med på golfklubbar i Hollywoodfilmer, ni vet. Sedan slet Ines av sig sina kläder när jag satt på toa och lyckades därefter bege sig ut bland folk medan jag försökte avsluta toalettbesöket med en smula värdighet kvar. Ingrid ställde sig i en skinnsoffa och körde KatyPerrymoves och Jimmy satt lite lätt glosögd och tittade på USBsladdar som han köpt till mobilerna och surfplattan.  Och efter detta åkte vi hem, la tjejerna, och därefter skulle jag avrunda kvällen med att logga in på mina tre kurser.

Så sjukt orutinerat.

By the way, visste ni att när man läser på Umeå universitet så måste man logga in för att logga in för att logga in för att logga in för att ge ett lösenord, och DÅ är man inne på kurssidan. Har aldrig känt mig så nära vansinnets rand som de där timmarna(!) framför datorn igår.

Och sedan svimmade jag i sängen.

Jimmy däremot hörde mullrandet av massor av fötter i vårt trapphus. Det visade sig vara ett gigantiskt tillslag mot en lägenhet i huset som ligger precis på andra sidan gatan. Det var helikopter med strålkastare, laserstrålar, poliser som firade ned sig med rep längs fasaden, poliser i bilar, poliser på marken och tydligen var det också någon morsekod inblandad, men jag vet inte.

Så, tjae, all in all en intesåhimlavanlig onsdagkväll.

Får man säga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar