måndag 13 januari 2014

Sitter och längtar hem mest

Eller, egentligen hade jag skrivit ett helt annat inlägg. Det var ganska kul om jag får säga det själv. Dessvärre tog datorn bort det helt utan min tillåtelse och befinner sig således farligt nära en liten putt över balkongräcket. Om det inte vore för att jag tror att Jimmy skulle misstycka, och för att resten av de som bor i huset skulle göra detsamma, så skulle jag banne mig göra det. Men, men, nu blev det istället så att jag i vredesmod började kolla på gamla bilder. Vilket i sin tur gör att jäg längtar ihjäl mig efter mitt sketna lilla gula hus, och efter Sverige.

Så kan det gå.


Jag vill dit. Nu.

7 kommentarer:

  1. Vilket fönster och vilket mysigt kök!
    När reser ni hem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I mitten av juli bär det av. Tackålov!

      Radera
  2. Du ska inte glömma bort att det INTE är vår/sommar i Sverige. Det ser inte riktigt ut så där just nu. En decimeter snö och -19 grader är en mer korrekt bild. I alla fall hos oss i morse... (men jag gillar det!). Tiden går så himla snabbt så ni är ju snart hemma igen! Då kommer du att sakna Maläijsha. Fint kök och fantastisk utsikt förresten. Förstår att du saknar det, men det kommer att finnas kvar när ni kommer hem! /MammaMu

    SvaraRadera
  3. Det märks att det börjar närma sig hemgång, eftersom du ger dig hän åt riktig hemlängtan.

    Tack för dina fina ord gällande tisdagspeppen.

    Kram Victoris

    SvaraRadera
  4. Men åh, vad det kan slita med den där längtan! Kram!

    SvaraRadera
  5. Fullt förståeligt att du längtar hem emellanåt. Men då ska du betänka att det just nu är väldigt mörkt, väldigt kallt, väldigt grått, väldigt blött och i största allmänhet rätt deppigt i Sverigeland. Tänk på det en stund och så väntar du en tre-fyra månader med att längta igen. Okej?! :)

    SvaraRadera
  6. Maläjsia i all ära MEN det där köket är ju fan en dröööööm!!! Med eller utan sommar! Vi letar hus för fullt och är heeelt inne på den typen av utsikt, slår allt känner jag! Det andas lixom livskvalitet måste jag säga! :) /Malin Ekhult

    SvaraRadera