tisdag 18 februari 2014

Bara bilder del 54 eller En vanlig gästmåndag, helt enkelt


Äntligen, äntligen fick vi hit mina föräldrar igen. Det är inte klokt vad härligt det är! Och deras första förmiddag fylldes med soluppgångspromenad och ödleskådning. Jag har nog sett tre ödlor sammanlagt sedan vi flyttade hit, och igår såg vi FEM längs strandkanten när vi var ute och gick. 

Mycket vältajmat och mystiskt. 

Resten av dagen fylldes med både trevligheter och sorgligheter. Det trevliga bestod i mys, pusselläggning och lek med Ines nya doktorsväska. Mormorn levde sig in så mycket i rollen som döende patient att hon inte märkte att Ingrid ritade rejäla sår med tuschpenna på hela hennes ben. Och när mormodern uttryckte ett försiktigt missnöje äver detta så tittade Ingrid oförstående på henne, och gnuggade sedan sitt utspottade saliv på kreationen för att lugna tantens nerver med att det gick att få bort. Charming as usual.

Det sorgliga innebar att jag fick fiska upp Jimmys prrrecious (ni vet: gäddan) för att han låg och flöt uppåner när vi vaknade i morse. Känns lite tomt nu i vardagsrummet, det måste jag säga. Även om jag inte riktigt tyckte att han var sådär jättemysig att ha som husdjur alla gånger.

Kvällen avslutades först med middag vid vattnet och väl hemma engagerade vi oss i Emils matteläxa som han behändigt nog glömt att han hade fram till klockan 21. Det gäller att vara listig som en räv när man har konkurrens om umgängestiden med morföräldrarna.

Och därefter drack vi Jimmys egenblandade Frozen Margaritas.

Japp. All in all så är livet alldeles finfint här borta.

Så ni vet.

5 kommentarer:

  1. Skönt att höra! Förstår att ni har det bra! Hälsa alla!

    SvaraRadera
  2. Besök av mysigaste sorten hör jag. Så härligt för er och för barnen. Och för morföräldrarna som får skåda ödlor på detta mystiska vis. Hua!

    Synd på fisken då. Vad fattades honom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vet inte riktigt. Han kanske var färdig nu, helt enkelt. Jag hoppas det, känns trelvigare att tänka så iallfall...

      Radera
  3. Ahhh nice, visste väl att jag kunde hitta lite värme inne på din blogg. Snökaos ute i Sundsvall, ja eller kanske inte snökaos direkt men för mig en icke norrlänning som bor i norrland så är detta snökaos. Njut av värmen! kram towe.

    SvaraRadera