fredag 14 februari 2014

Bara bilder del 53 eller Glädje och tacksamhet är bättre än vilken drog som helst

I dag har jag åkt taxi fram och tillbaka till skolan åtskilliga gånger. Först hade Ingrid avslutningsfest för det senaste halvårets tema: cirkus. Hon åkte hemifrån full av förväntan i morse, sminkad och utklädd till clown. Och hennes assembly var fantastisk! Jag har sagt det förr och jag säger det igen; jag tycker så himla mycket om den här skolan och alla dess lärare.










Rektorn gick på lina, fröken gjorde ballongdjur, barnen skrattade och lekte och vi föräldrar stod runtom och fånlog. 

Kan ju inte bli bättre än så, tänker jag.

Sedan var det Emils tur. Han och hela årskurs 4 skulle redovisa sin 3dagarsresa som ägde rum för en månad sedan. Och de gjorde det ju så bra! Jag blev så jäkla stolt och tacksam så att jag började lipa. Det är bara så med mig. Jag blir helt överväldigad av alltihop, över vår tillvaro här, över barnens prestationer, över hur de står där och förenas i ett framförande framför sina skolkamrater och massor med föräldrar och släktingar, och hur de gör det på ett språk som nästan ingen av dem har som första språk. Och de gör det så förbannat bra!

Jag blir genuint och innerligt lycklig av alltihop. Så är det bara.





Fy faen, va fint det är ändå.

 Livet alltså.





1 kommentar: