torsdag 27 mars 2014

Fast just nu hänger min yngsta dotter på min rygg med ett strypgrepp runt min hals, så gårdagen känns väldigt avlägsen...

Igår hade vi barnvakt åt tjejerna medan jag och Jimmy hoppade in i Ravims blåa taxibil och åkte till Wawasan University. Det är nämligen så otroligt tursamt att vi lyckats tajma in barnens skolas 50års jubileum, så den här veckan är det firande som gäller. Emil hade dessutom sådant flyt att han gick i en av de klasser som fick delta i 50årsshowen, och igår var finalen, så jag och Jimmy åkte dit hand i hand med biljetterna redo.

Egentid, alltså. He-rre-guu vad det är skönt!

Och så bölade jag ju traditionsenligt under framträdandet, bara för att, jag vet inte, för att jag är blödig. Och den här gången bölade jag mest för att de ställde barn från typ 10 olika nationer på scenen och sedan lät hela gänget på 225 barn klämma i med "We are the woooorld". Jojjo. Då går det  liksom inte att låta bli att grina där uppe på rad J. Bara för att det är så jävla fint alltihop. Och för att jag är så glad att mina barn inte bara har fått gå i homogena skolklasser där alla är blonda och blåögda och bara talar ett språk, typ. 

Det är helt vansinnigt vad jag kommer att sakna den här skolan.
 
Jo, och sedan tog vi vår store, fine son och gick och käkade på stället vid vattnet. Vi hann prata om showen, äta i tystnad, diskutera allt möjligt som skett i världen och sedan kunde vi gå längs vattnet i mörkret. Vi fick njuta av sanden mellan tårna och att det var över 25grader fast klockan var 22 på kvällen. Vi fick helt enkelt frossa i allt sådant som tjejerna inte riktigt har lärt sig att uppskatta (eller uppskattar för mycket och därmed inte bara går hem längs strandkanten utan snarare badar och skriker och bygger sandslott istället).

All in all en välbehövlig kväll.

Japp.


2 kommentarer:

  1. Vad härligt med egentid med Emil, det kommer han att ha med sig som ett fint minne (ja, ni också såklart)

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt. Emil kommer minnas den dagen reste av sitt liv.

    SvaraRadera