söndag 16 mars 2014

Den Stora Tröttheten fortsätter...

I går kl 9 skulle jag och Ines infinna oss på förskolan. Det var familjeaktiviteter med plantering och målning och laminering. Vi fixade det rätt bra tycker jag, trots att Ines fick ett par vredesutbrott redan vid 8 för att jag vägrade låna ut mitt smink samt nekade henne att åka till förskolan iförd sin rosa fluffklänning och Ingrids orange utklädningsklackskor.

Jag vet, jag är lite trist på det viset.
 
När vi kom hem därifrån åkte Jimmy till jobbet, och därefter blev jag överkörd av ett tåg och tvingades sedan skrapa ihop mina egna rester (som då var utspridda på ett flera km stort område) med en pytteliten stekspade. Ja, mentalt alltså. I själva verket var jag själv med uttråkade och icke samarbetsvilliga barn i 9 timmar en lördag.
När Jimmy sedan kom hem vid 19nånting så hade jag gett barnen varm choklad och muffins kl 17 fast det egentligen var middagstid, för att vi skulle ha fått uppleva något positivt även den dagen. Egentligen skulle jag då ha gett Jimmy en handklapp i dörren iförd något tjusigt och sedan begett mig ut på stan med ett gäng kul kvinnor. Men istället däckade jag vid 21-tiden på diktatorernas säng, inslingrad i deras små armar och ben.
 
 
Det var lördagen det.
 
 
Söndagsmorgonen inleddes med att vi insåg att Ines klippt sig inne på vår toalett, samt att hon ritat typ 8-9 stycken fyrameterssträck med mörkgrå tuschpenna på våra hallväggar som jag då tvingades gnugga rena med klorin. Allt detta före klockan 9 på morgonen. I skrivande stund ser jag för övrigt att hon sitter och dricker ett glas mangojuice innehållande ett av Jimmys USB-stick samtidigt som hon sjunger Roar.
 
 
Det där barnet blir min död.
 
Jag svär.
 

 
 

 
 


2 kommentarer:

  1. Jag tror dig! Men när man är så här på håll och hör beskrivningen är det bara underbart! Hälsa alla!

    SvaraRadera
  2. Det är nog tur att Ines är ditt tredje barn, annars skulle du inte velat skaffa fler om hon har varit ditt första ;) Rebecca = Ines kopia sett till beteende (bus- och diktatorsbeteende alltså). Och jag är inte sugen på fler ännu. "Mamma, ska vi mata pappas fiskar med skruvar? Nej? Vad tråkigt! Men nu har jag lagt min gosekanin i akvariet i alla fall, titta vad de leker!" /Nadia

    SvaraRadera