måndag 7 april 2014

Bara bilder del 59 eller Ganska tjusiga bilder om jag får säga det själv

Det är många funderingar kring flytten som cirkulerar hemma hos oss just nu. Till exempel har vår kontaktperson på Crown klassat oss som varje flyttfirmas mardröm. Vi bor ju trots allt på en ö utan förbindelser med grusgångar till vägar. Märkligt nog myser jag när hon säger så, samtidigt som jag inser att det kommer att bli ett riktigt piss att lasta alla flyttlådor från lastbilen ner i en båt och sedan upp dem igen ur båten och därefter köra lass efter lass på fyrhjulingssläp uppför grusvägen för att sedan bära in dem i vårt hus. Blir ju några extra moment där skulle man kunna säga, och tänk om det spöregnar...

Det måste vara något allvarligt fel på oss. 

Nåväl, det som däremot bara känns skönt är att alla vill hem. Hela familjen är nöjda nu. Det är verkligen tursamt, för det hade mycket väl kunnat vara så att nån eller ett par ville stanna kvar i något år eller två. Och det hade kunnat bli ett fullvärdigt krig om det hade varit någon av tjejerna.

Jag ryser bara jag tänker på det.

Å andra sidan är vår gemensamma glädje över att vi återvänder ungefär det enda vi har just gemensamt. För medan Ingrid planerar att aldrig mer lämna Lambarö, så planerar jag inför nästa expatställe. Vart vi skulle kunna åka, när vi skulle kunna göra det osv. Men det löser sig säkert, om inte annat så är det ju jag som bestämmer i den här familjen (vill jag hemskt gärna tro), så jag är inte speciellt orolig för att jag inte ska få som jag vill.

Fast inte nu förstås. Nu vill vi hem. Hem till Sverige.








Men utsikten skulle vi förstås gärna behålla.

Hade varit bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar