tisdag 1 april 2014

Monsunjogging är min grej, det känner jag tydligt

Har alldeles nyss joggat med en massa kvinnor i the Tuesday running group, vilket sedan nån vecka tillbaka är min nya tisdagstradition. Astrevligt! Och precis vad jag behöver nu för att inte tröttna helt på det där eviga skuttandet på löpbandet. Variation, liksom. Det som är fördelen med löpband är att det finns AC och att det inte luktar apbajs periodvis när man springer. Nackdelen är att jag dör tråkdöden av att glo på när de där gubbarna rengör poolen med en liten håv varenda morgon. Och dessutom har vi en liten medelålders kvinna som inte har lärt sig att det är fult att stirra, och som således glor helt ogenerat på mig från sin plats på en bänk två meter från fönstret varje gång vi är vid poolen samtidigt. I början, detvillsäga de första femsex gångerna, så kändes det väldigt mystiskt, men nu är jag van. Jag är helt enkelt lite för härlig för att låta bli att stirra på när jag köttar fram där på bandet med mitt tomatröda ansikte och mina svettiga hårtestar som stänker saltvatten över golvet.

Det måste jag ju ha förståelse för.
Iallafall, i dag när vi precis hade gett oss iväg så kom ett regn som jag endast kan jämföra med de där vidriga 10metersvågorna som sköljde in över båten på väg hem från Koh Lipe. Ren misär, helt enkelt. Det var som att jogga i duschen medan nån står och riktar duschmunstycket med maxstråle på rakt i ditt ansikte, samtidigt som du tar ett fotbad i en decimeter djup, forsande lergegga. Dessutom insåg jag efter tio meter att Jimmy ställt ut kameran på stativet på balkongen för att fotografera en ny timelapsefilm, vilket gjorde att jag sprang något fortare än jag brukar.

Som om det hade hjälpt, liksom.
Så jag är specialnöjd med min insats idag, det måste jag säga. Och så är jag rätt nöjd med att jag återfann kameran i sjysst skick, vet faktiskt inte om Jimmy hade förlåtit mig.
 Ever.

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA älskar det uttrycket " lite för härlig för att låta bli att stirra på"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser verkligen ingen annan förklaring... ;)

      Radera