torsdag 15 maj 2014

Hej, framtida Elin!

Det är viktigt att påminna sig själv som tonårsmor om hur det är att ha småbarn, tror jag. Så nu tänkte jag bara att jag skulle pigga upp dig lite, mitt framtida jag. Så att du ändå inser att allt inte var bättre förr. Tyvärr.

Så minns nu detta:
  • Minns att dina barn inte var sams mer än möjligtvis två minuter per dag.
  • Minns att de vrålade(/vrålar?) i falsett när de är arga.
  • Minns att ett av barnen tyckte att det kändes lämpligt att urinera på saker när hen är arg på någon, och när det inte finns något lämpligt föremål i närheten så valde hen alltid vardagsrumsmattan, du vet den som på den gamla goda tiden var typ 2 gånger 3 meter och vit och fluffig och som bara fick kemtvättas. Men som jag antar snarare är gul och sönderfrätt och sorglig nu. Släng den.
  • Minns att ett av barnen gillade att rita i syskonens läxböcker, eller att bada dessa i vasken.
  • Minns att 6-åringar inte riktigt är skapta för att ha läxor VARJE dag, vecka efter vecka.
  • Minns att 6-åringar blir arga på föräldern som tvingar dem att göra läxan ändå, fast det banne mig är lärarens fel att läxan måste göras.
  • Minns att ingen blir på bättre humör, vare sig vuxen eller barn, av att det är tropiskt klimat hela jäkla tiden.
  • Minns att barn också kan bli rätt negativa och kinkiga av att vara ständigt hungriga eftersom de inte tycker om maten som finns i det där tropiska klimatet.
  • Minns att även små barn smäller igen dörrar när de inte får använda paddan.

Ja, ungefär det skulle jag vilja att du kommer ihåg, framtida jag. Kanske det inte är direkt uppiggande läsning, men det visar ju ändå att du har överlevt traumatiska händelser förr.

Såatte; you go girl!

Eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar