måndag 16 juni 2014

Bara bilder del 67 eller Varför jag älskar Georgetown eller Någon som är geckoexpert där ute?

Ìnledningsvis undrar jag hur man får ut en gecko ur en skrivare? Jag vet inte hur länge hen har bott där inne, men att det ligger till på det viset är det ingen tvekan om. Delvis har det kluckat/klickat på det där typiska geckosättet från skrivaren i ett par veckor, och dessutom stack hen förargat ut sitt huvud sist jag försökte skriva ut ett papper. Det var en sådan blick jag tänker mig att man kan få av en jävligt irriterad granne som knackar på ens dörr när man har börjat dammsuga i sin lägenhet klockan 05:00 en lördagmorgon. Spontant känner jag att vi får vara sparsamma med våra utskrifter en tid framöver. Och så kan Jimmys kompis, som ska få skrivaren när vi drar, lösa det lilla bekymret.

Blir bra så.

Hursomhelst. I morse när alla hade åkt till jobb och skolor så packade jag ihop en liten ryggsäck och drog in till Georgetown. Jag tänkte att det var smidigt att komma iväg innan solen skulle börja bränna sådär obarmhärtigt i ansiktet och innan butiksägarna skulle vakna och öppna upp sina turkosa gallergrindar för allmänheten.









Det blev en rejäl fotofest, vilket känns helt rätt just nu. För om det är något jag kommer att vara glad för att jag har fått möjlighet att göra de här åren, så är det att jag har fått vandra hur mycket jag vill på små gator och gränder i den här färgglada, varma, vänliga och märkliga staden. Så det var ett bra sätt att starta morgonen på. 

Och det bästa var ju att det inte krävde några som helst utskrifter...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar