torsdag 12 juni 2014

Jag är inte ett dugg förvånad eller Det är ju komiskt alltihop, på nå vis

Idag kom ägaren till vår lägenhet för att granska slitaget och avgöra om vi ska ersätta honom för något. Han är väldigt, väldigt trevlig, och inte engelsktalande, så hans tolk är alltid med, och hans tolk är också väldigt, väldigt trevlig. Så allt gick jättebra. 
 
Trots att det står "I lave you" i svart bläck på en av de vita i korridorsväggarna.

Jag visade honom köksluckorna som hänger från sina fästen, dörrarna som svullnat upp på grund av allt ACdroppande och därmed tappat sina handtag och så visade jag väggen och golvet som de fick riva och måla igen för att det blev en läcka. Han bara skrattade och skakade på huvudet, vilket får mig att tänka att han måste ha en jäkla massa pengar, för det är ju ingen billig lägenhet det här, och den är ju ny trots allt. Så det skulle ju kunna vara en ganska sorglig upplevelse att se den så här förfallen efter att någon bott i den i endast två års tid. Men icke. 

Och tur är väl det.

För när jag berättade att två av ACarna inte funkar och att det läcker från badrumstaket och att den contractor som vi ska använda inte svarar på mina sms, så tittade han bara uppgivet på mig. Sedan berättade tolken att Teck, contractorn, har blåst ägaren på en massa pengar och sedan försvunnit till Indonesien. Teck som lagade min och Jimmys toalett så många gånger att jag tillslut följde med honom och tittade på för att lära mig, och som jag därefter lät bli att ringa för att jag lärt mig att laga den själv. Och den toaletten har funkat finfint sedan min insats.

Alltså, det säger en del när Elin lagar toaletten bättre än hantverkaren. Det gör verkligen det.

Så idag är det väl på sin plats att gratulera Indonesien.


Eller så.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att du längtar hem en smula ;) .

    Kram Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Vissa dagar tycker jag också att lite hemlängtan är helt rimlig :)

      Radera
  2. Gud så roligt. Kan man anlita dig vid eventuella problem i toan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Jag tar betalt i kaffe och kanelbullar.

      Radera