torsdag 26 juni 2014

Jaha, nähä, då får det väl bli Portugal dá.

Från Sverige kommer rapporter om hagel och frost i slutet av juni. Och i Maläijsha är luften så geggig att man kan skära i den med kniv. Måste således hitta nytt hemland omgående. Jag kräver inte mycket känner jag; bara långa, varma somrar, korta vintrar, luft som går att andas och så kanske demokrati.


That´s all.



Så idag googlar jag efter länder som kan passa mig, medan jag då och då kastar en surmulen blick ut genom fönstret. Och det enda som känns lite lockande hittills är Portugal, för dit ska man tydligen flytta nu pågrundav skatter och ekonomi och så. Ni vet, sådant jag faktiskt är extremt dålig på att sätta mig in i, men som jag verkligen borde sätta mig in i eftersom det uppenbarligen verkar innebära att jag får långa, varma somrar och mycket pengar, vilket således matchar minst ett av mina krav.







Fast jag kan ju inte styra om flyttlasset förrän Jimmy slutar jobbet och kommer hem.

Han brukar ju vilja vara med när jag tar sådana här beslut.



Sex timmar kvar...



1 kommentar: