söndag 16 november 2014

Ännu ett bekymmer man aldrig trodde man skulle ställas inför...

"-Mamma, jag vill stoppa in floujtabletten i näsan"
"-Det får du inte."
"-Vajföj de?"
"-För att den kan fastna där och då kanske man måste åka till doktorn och peta ut den, och det är inte så skönt."
"-Mhm..." (Tänker efter en stund. Lyser sedan upp och säger med triumf i blicken:)
"-Fast mamma, igåj stoppade jag in en stoj ananas i näsan, och den kunde jag få ut alldeles själv".


Jamendåså.

Så jag antar att hon är påväg in i samma fas som Ingrid befann sig i i treårsåldern. Skillnaden är dock att storasystern fokuserade sig på  att peta in antingen pappersbitar eller pärlor, och jag tänker att frukt och tandhygienprodukter är att ta det till en ny nivå. Jag menar, ananas kan onekligen bli svårt att lirka ut om den får ligga till sig lite.

Vi lär snart bli varse...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar