onsdag 12 november 2014

Blir iallafall inte strumpor i julklapp, det säger jag er

Jimmy har ju alltså möjlighet att vara ledig ett år med betalning nu. Det är därför jag jobbar och han är hemma och fixar. Med tanke på resterna som jag hittar i och runt huset när jag kommer hem så har jag dragit några slutsatser om hans dagliga verksamhet:
  • Han skruvar med kameror och datorer, ofta med följden att pyttesmå skruvar blir över och sedan måste dessa placeras i små burkar överallt.
  • Han tar på sig strumpor, och sedan tar han av sig dem och slänger runt dem i rummen. Detta upprepar han minst tre gånger om dagen.
  • Han får besök av snälla grannar som ger bort stora stockar som han sedan lägger i olika högar på vår tomt.
  • Han äter sådant som smular
Ungefär sånt (och massor med grejer till som jag inte ser men som ändå gör att vi har vatten och värme och diskade tallrikar) innehåller en dag i hans liv just nu. Inte riktigt så som mina dagar såg ut i Maläijsha, men det viktiga är ju att man fyller sin tid med sådant som är viktigt för en själv, och för sin familj naturligtvis. För övrigt var Ines hemma igår på egen begäran, och då spenderade de timmar med att klä på och klä av dockor. Jag misstänker att det tog så lång tid för att de envisades med att trycka in de stora dockorna i barbies kläder.

Så hemma hos oss har vi strumpor och småskruv och ved, och så har dockorna på tok för korta och tajta kjolar för att det ska kännas sunt.

 Men vi är rätt nöjda och glada ändå.

Det är vi faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Ja, det låter inte så pjåkigt! Kanske en strumplåda skulle kunna vara ett julklappstips ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men heeeej igen! Jag tittade in för att jag skämdes för en hund över att jag inte skrev en hejdå-kommentar, men det här var ju mycket roligare! En hejdå-menhejigen-kommentarer och tja, I know the feeling :)

    Kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Alltså jag skämdes ju inte FÖR en hund för jag har ingen hund att skämmas för. Mer som en hund, men det är egentligen jättekonstigt för vem vet hur eller om hundar skäms?

    Weeeell. Budskapet gick fram hoppas jag.

    SvaraRadera