lördag 6 december 2014

Jaja, men det hjälper litegrann iallafall

Helgen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Nä. Den har inte blivit dålig, det har den inte, men den blev definitivt inte som den var tänkt. Som ikväll till exempel. Vi har varit iväg på stöpa-ljus-kväll, vilket är en jultradition i Jimmys släkt. Väldigt god mat. Väldigt fina människor. Väldigt synd att Ines började hosta ur sig lungorna under bilresan dit och att hon sedan fick feber.

V ä l d i g t synd,

För då fick en snäll själ köra hem mig och henne igen. Och därmed sitter jag nu här i soffan och tycker synd om mig själv. Fast det känns ju liiite bättre att svärmodern packade en flarra rödtjut i en påse som jag kunde roa mig med. Och dessutom har jag hittat en serie på Netflix som handlar om barnmorskor och förlossningar på tidiga 1900-talet i fattiga brittiska förorter. Ganska grisigt, men förvånansvärt beroendeframkallande.

Så det är min lördagkväll; rödvin ackompanjerat av skrikande, smutsiga och blodiga kvinnor. 

Kunde varit värre.

Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar