lördag 13 december 2014

Utan en Hjälte har man ju inget att skriva om kl 01:43 en fredagskväll



Luciastormen är här och blåser stadig nordväst mitt i natten. Jag sitter och dricker té och kollar på Homeland och vägrar vara trött och gå och lägga mig. Jimmy i sin tur springer runt i oljerock med frusna händer och svär över hur grannen ställt sin båt på stormplatsen. Tacksamt nog för mig som har bloggtorka så löser han det på sitt vanliga vis. Alltså inte genom att ställa sig så gott han kan bredvid den felplacerade båten, som de andra på ön. Nej. Utan genom att flippa, och således bygga en 1 meter hög dumstrut i spånskivor och skriva ut en A4sida där det står "Veckans dumstrut går till..." som han sedan tänker placera på den blivande dumstrutägarens båt.


Ja-a, hörrni.

Det är väldigt hemtrevligt alltihop, faktiskt.
                                      

1 kommentar:

  1. Den här historien vill jag gärna ha fortsättningen på! Vad sa grannen? Replikerade grannen med någon annan geometrisk figur? Måste Aschbergs Grannfejden inkallas?

    SvaraRadera