torsdag 5 februari 2015

Bara bilder del 73 eller Man inser inte hur många fula ord man kan förrän man tror att man ska ta ett ofrivilligt bad i en iskall Mälare

Ibland kan jag känna att det är lite väl onödigt att behöva förlita sig på frusna, stela och således lite för korta, rep till vardags. För dessa i sin tur gör hela min angöringsprocess en smula mer utmanande. Personligen tycker jag att jag alltför ofta står balanserande med ena foten på båten och den andra på bryggan vid fastlandet, innerligt önskande att jag inte ska behöva bada i nollgradigt vatten en halvtimme före jag måste vara på jobbet. Det är ett problem delvis för att jag helst duschar hemma med schampo och balsam och handduk och sådant, men även för att jag misstänker att kollegor och barn föredrar att jag kommer i ett torrt, glatt och harmoniskt skick på morgonen.

Japp. Men vackert, det är det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar