onsdag 25 februari 2015

Bara bilder del 74 eller Maldiverna eller hundbajs? Det känns som same-same vid det här laget

I morse ställde jag mig och stekte pannkakor tillsammans med Ingrid. Några blev runda och platta, andra blev det inte, kan man säga. Sedan packade vi ihop en ryggsäck med picknickprylar, och därefter drog vi iväg till Hummelmora i flera timmar. Skogarna runt omkring det stället är bland det bästa jag vet, och kombinerat med mina barn (som jag ju som bekant också tycker rätt mycket om) och en massa solsken, så blev det en riktig toppendag. Och toppen var den, ända tills jag helt slut i kroppen efter ännu en eftermiddags vedhuggeri, snubblade in i hallen. Där insåg jag att ett av barnen duschat tills det blev stopp i rören och sedan fortsatt duscha tills det var ett par centimeter vatten i hela badrummet.

Japp.

Och jag önskar att jag nu kunde skriva att jag skötte det där med värdighet, det önskar jag verkligen. Men dessvärre kände jag mig så fruktansvärt trött på att vara ensam med tre barn (vi är inne på dag 5 själva nu) i ett hus med trasig tvättmaskin och två centimeter vatten på golvet. Så jag beslöt mig för att låsa in mig på toan och fulgråta lite istället. Och sedan använde jag alla handdukar vi hade hemma för att torka golvet, och mina egna kinder. Och jag vet, jag veeet, att det finns människor som svälter, men jag fick liksom inte riktigt till det perspektivet när jag låg där på badrumsgolvet. 

Såatte. Jag ser fram emot att åka två veckor själv till Maldiverna som kompensation.
Eller så kan Jimmy äta en klutt valfritt djurbajs när han kommer hem, det skulle också funka.

Jag är inte så knusslig när det kommer till just den biten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar