lördag 21 mars 2015

Vad vi gjort på sista ti´n? Inget särskilt, typ.

Jimmy har återvänt från Las Vegas. Jag har jobbat på jobbet. Ines har agerat treåring. Ingrid har upprört hävdat att saker är orättvist. Emil har känt att vi inte låter honom spela tillräckligt mycket minecraft. Så, ja:

Allt är som vanligt.
 
Och lite som vanligt har det varit de senaste dagarna också, om man med "som vanligt" menar "som det verkar bli regelbundet hemma hos just den här familjen". För i torsdags fick jag vända bilen påväg till jobbet för att det plötsligt kändes oerhört osäkert exakt vad min mage skulle hitta på för härligheter. Detta ledde till att jag parkerade några centimeter för långt fram nere på "parkeringen" vid vår båt (man vill ju inte ödsla tid på sådana detaljer när magen är instabil, liksom), vilket i sin tur kostade 650 riksdaler i form av en p-bot (fast senare samma dag fick jag info om en tjusig femsiffrig återbetalning från Skatteverket, så det jämnade ju ut sig finfint förstås). Och i går visade det sig att vi har springmask i huset och att tvättmaskinen har dött, på riktigt den här gången, och således sitter jag nu med ett gigantiskt tvättberg, en sönderskruvad tvättmaskin, en Jimmy som snart har lärt sig allt som går att veta om insidor på tvättmaskiner via internet, och tre barn som inte tycker att frenetisk städning är det roligaste man kan hålla på med en lördag. Japp.
 
Men, hörrni; solen skiner, alla är rätt glada trots städningen, och snart är maskjävlarna döda.
Så alltsomallt är ju livet rätt fint ändå.
 
Får man säga.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar