tisdag 7 april 2015

En påsk-kaos-rapport del 1


Den här påsken lyckades vi äntligen med konststycket att vara (typ) friska, foglossningsfria, i Sverige och lediga. Således kunde vi åka till Alsen och hälsa på vänner, titta på huset vi bodde i för 10 år sedan, och njuta av frisk luft och vacker utsikt.

Sjukt trevligt!

Det enda som kan betraktas som minuspoäng i den här typen av aktiviteter är att det blir många timmar i bilen med extremt högljudda döttrar=tinnitus. Och den inleddes dessutom med att Jimmy tog benzopiller för att döva sin onda rygg, därefter sa något i stil med "-Elin, du kör, jag tar hand om barnen" och därefter somnade mitt i maten. Så där satt jag sedan med en sovande make med pommes frits spretande ut ur munnen, tre barn som redan vid påfarten till motorvägen frågade om vi var framme och som inte kunde komma överens om någonting alls egentligen, och kände mest att jag nog var dum i huvudet som gjort sådana här påskplaner. 

Men de löste sig, förstås. Det gör de ju alltid.

För efter att ha väckt Jimmy och kissat barnen i ett dike på E4:an under rätt märkliga former, så la sig lugnet. Och sedan var det mest trivsamt att sitta där bakom ratten och tala i timtal med min man och fnissa åt det här kaoset som omger oss hela tiden.

All in all en ganska fin bilresa, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar