lördag 2 maj 2015

Lella fina våren, jag älskar dig! eller Det gick ju bra tillslut

Snart har det gått ett år (ETT HELT ÅR!) sedan dagen vi flyttade tillbaka från den härligaste utsikten jag vet (och tre hela år sedan Koh Lipe) Vi har en del tjusiga milstolpar i den här familjens historia, kan man säga.



Det bästa sättet att beskriva det senaste året på är nog genom att se det som att jag lämnade kvar mitt hjärta där på flygplatsen på Penang. Så även om kroppen flög till Stockholm på bara ett dygn, så fick hjärtat gå till fots hela vägen tillbaka. Först nu har det lyckats traska hela vägen hem, och det är mörbultat och utmattat, men det är tillbaka där det hör hemma.

Alla bitar är på plats igen, helt enkelt.





Så det borde rimligtvis innebära att jag får tillbaka min skrivarlust. Eller så leder det till att jag kan avsluta, på riktigt den här gången. 

Vem vet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar