lördag 27 juni 2015

Vi är inte friska nån av oss

Igår satt jag i 9 timmar i Jakobsberg. Inte för skojs skull, nä, utan för att vår bil skulle bli astjusig inför sommarens biltripper till allehanda härliga, fantastiska ställen (läs: Kolmården och Skara sommarland). Ja. Det tog n i o timmar att få den fräsch. Jag åkte hem och förundrades över att det var så halt på mattan under pedalerna när de inte var övertäckta av skit och grus, och av att det luktade typ tvål istället för... barnfamilj.

So far, so good.

I morse drog Jimmy iväg med bilen för att köpa regntunnor. Han hade beställt dem från Norge och skulle få dem levererade till södra sidan av stan. I förbifarten nämnde han för mig att det varit rom i dem tidigare. Jag tolkade rom som sprit. Det var inte sprit, det var fiskägg. Således behövde han stanna efter bara några kilometer för att kunna andas frisk luft igen, och samtidigt meddela mig att det kanske komme lukta ett tag i bilen, varpå jag då äntligen hajar att min nyfixade bil fick lukta gott i cirka 8 timmar.

Så jefla ovärt.

Som hämnd har jag bokat in honom och våra tre barn på en kryssning ikväll så att jag kan ta ut ett gäng tjejkompisar och dricka vin på verandan. Sa jag att det var en temakryssning? För singlar?

Moahahaha!

Som man brukar säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar