lördag 25 juni 2016

Jag badar hellre i en tunna fylld med bajs eller Ska det va på det här viset så får grannarna lägga av med att semestra, faktiskt

Igår hade Jimmy oturen att stånga huvudet mot något hårt så att det började blöda ordentligt. Vanligtvis brukar jag få kräksmak i munnen och rikta ögonen vartsomhelst utom mot blodets källa. Därefter brukar jag putta honom söderut mot våra grannar/Jimmys systers hus, och sedan brukar hon hantera det hela.

Fast dessvärre var de bortresta.

Så när han kom in i hallen med blod rinnandes från tinningen medan han hojtade "-Hämta nål å tråd, jag tänker inte dra till sjukhus för en sådan här grej!" så fick jag istället springa runt, grönskiftande i ansiktet, sökandes efter nål och tråd. Jag hittade en rulle som jag använde häromveckan när jag lappade ännu ett trasigt byxben tillhörande Ingrid. Sedan försökte jag darrandes desinficera den nålen med en tändsticka (tänkte att det nog var så det borde göras, eller?), men eftersom jag skakade så hårt så slocknade elden hela tiden. Då gav jag upp det projektet och tvingade in mig själv i badrummet. Där fick jag, trots att det svartnade för ögonen flera gånger, tvätta såret och sedan gav Jimmy mig order om att kolla hur djupt det var. Därefter skulle jag dessutom känna efter om huvudet var upphöjt där såret satt genom att lägga handen ovanpå och jämföra med andra sidan.

Trodde jag skulle dö flera gånger på grund av 100 procent asäckligt!

Men sedan var det färdigt, tyckte skadeproffset, och vi lät såret sitta orört. Medan Jimmy ställde sig och torkade bort blodet ur ansiktet ställde jag mig bredbent med huvudet mellan knäna och andades in genom näsan ut genom munnen, precis som vilken förlossningsdrabbad kvinna som helst. Kändes så onödigt att svimma mitt i eländet, liksom. Då tittade Jimmy medlidsamt på mig och sa; -"Du måste öva dig på det här, det är inte sista gången".

Spontan känsla på det: ALDRIG I HELVETE.

Jag menar, nog för att jag älskar honom massor å så va, men gränsen går, tamejfaen, vid att sy ihop hans blodiga huvud med bomullstråd.

Sådeså.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar