tisdag 7 juni 2016

Long time, no see eller Envägskommunikation är underskattat eller Potatissoppapotatissoppapotatissoppa!

Ibland tänker jag att jag saknar min blogg. Att jag skulle kunna tänka mig att börja skriva i den igen. Att jag saknar att få utlopp för orden och tankarna utan att någon avbryter mig, eller säger emot mig, eller överhuvudtaget har synpunkter på det jag förmedlar. Hemma hos mig är det oerhört sällsynt att det jag yttrar inte får mothugg. I bästa fall får jag en syrlig blick från en 9-åring, kombinerat med en suck som antyder att det jag säger är ointressant. I värsta fall utlöser det jag säger en hög falsetton från en snart 12-årig son samtidigt som hans två systrar producerar fradga, visar huggtänder och hotar att flytta hemifrån.

Vilket i princip händer varje gång jag presenterar middagsmenyn.

Så bloggen skulle ju kunna vara en plats där jag kan skriva saker som "Potatissoppa" utan att för den sakens skull bli verbalt misshandlad. Känns rätt gött att tänka på. Lite som semester.

Så jag tänker att det är värt ett försök.








1 kommentar: