lördag 11 juni 2016

Men SOL ändå!

Igår avslutade jag min charterbokning.


Och sedan var jag superglad och avslappnad i flera minuter!


Tills jag började googla på kartor och således insåg exakt hur nära Turkiet (närmare bestämt Alanya) ligger Syrien, och därmed behövde ringa två, ja TVÅ, gånger till Ving för att få bekräftat att det är helt ofarligt att åka dit med sina oskyldiga barn. Både Ellen och Natalie på kundservice har i princip garanterat att inget farligt kommer att hända. Jimmy i sin tur är väldigt nöjd, och barnens farmor kommer att vara i samma land vid samma tidpunkt. Rimligtvis borde ju detta räcka för att jag ska kunna känna mig lite mer lugn och tillfreds. För det blev ju trots allt inte någon bakgata på Kos. Det blev all-inclusive och vattenrutschkanor och barnklubbar och allt möjligt härligt. Så jag borde ju verkligen bara vara glad och inte planera min familjs begravning.

Tydligen är det svårt för somliga att tillåta sig själva att känna glädje.

Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar