söndag 10 juli 2016

Turkiet är nog inte vår grej eller Bara bilder del 78

Saklig rapport från Frobys semester:

Fördelar med Turkiet: Det är 40 grader varmt och har tokmånga soltimmar per år. Det har stora pooler och vattenrutschkanor. Det har allinclusivehotel. Det har hamamspa där exempelvis jag själv kan bli inlöddrad och peelad och ångbastad.

Nackdelar med Turkiet: Döttrar blir magsjuka av poolvattnet eller allinclusivematen där. De blir sängliggandes (helst nära en toalett) i 3 till 5 dagar. De kan således inte nyttja vare sig pooler eller allinclusivemat.

Fördelar med att vara gift med Jimmy: Han tar tjejerna och låter mig och Emil läsa och sola och bada och luncha hur mycket vi vill. Han tröstar mig när jag får tårfyllda utbrott av hopplöshet över sakernas tillstånd (Jag vill ju att heeela familjen ska få ligga vid poolen, precis som alla andra förbannade familjer på det förbenade hotellet. Ska det va så mycket begärt, va?!)

Nackdelar med att vara gift med Jimmy: Alltså. Med tanke på den här semestern så kan jag inte komma på någonting. Förutom möjligtvis att han förlägger pass och således får mig att leta i timmar samma dag som vi ska åka (se förra inlägget). För vi hittade ju Ines pass. På ett tårtfat i vitrinskåpet(!). Han hade nämligen tagit med det till Ines tandläkare för att inte behöva stå och se dum ut när de frågade efter hennes fyra sista siffror i personnumret. Fair enough, fast nästa gång kanske han kan låta bli att förväxla passet med en gräddbakelse efteråt.

Vore bra.

Och så blir det lite bilder från ett sedvanligt kvällsbad i havet (där kan man bada fast man fortfarande är lite magsjuk, det har vi bestämt).






Så alltsomallt så har vi haft en helt okej semester. Den blev sannerligen inte som jag hade tänkt mig, men den fick mig att älska Jimmy lite mer.

Och det är ju bra, iallefall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar