torsdag 25 augusti 2016

Ja, alltså, personligen anser jag att Darwin är motbevisad

I morse vaknade jag med en, förvisso avtagande men ändå, feber, kraxande stämma, bultande huvudvärk och snorig näsa, och det första jag behövde göra var att sjukanmäla samtliga barn i huset. De har fått utslag nämligen. Ganska märkliga/snuskiga sådana. Så istället för att få ligga och tillfriskna i soffan idag så har jag åkt till vårdcentralen för att ta reda på vad dessa prickar är för något, och helst hur vi blir av med dem och slipper få dem igen. Samtidigt som jag var där kunde jag lika gärna begära ut remisser som Jimmys läkare har utfört i ett så dåligt skick så att de har studsat tillbaka flera gånger. Så nu tänker jag att jag kan gå igenom dem och sedan tänker jag följa med honom nästa gång så att det blir ändring på den saken.

Japp.

Och det är ju glasklart att dessa händelser är bestraffningar riktade mot mig personligen, det fattar ju vem som helst. Det finns således ingen annan rimlig förklaring än att det A. finns någon som styr allt som händer här på jordklotet, och B. att denna någon hatar mig och således straffar mig med den här typen av, ska vi kalla det utmaningar? Jag kan bara inte komma på vad jag har gjort. Det måste ju vara nån handling i ett tidigare liv, för jag har skött mig alldeles utmärkt i det nuvarande.

Ja, nästintill iallafall.

Så jag antar att jag får försöka finna någon sorts mening och harmoni i vissheten om att min själ absolut förtjänar att jag nu egentligen vill ligga i ett mörkt rum och omge mig av snorpapper, men istället tvingas tvåla in högst ofrivilliga barnkroppar (och sedan kleta kortisonsalva cirka 50 gånger på vardera kropp) två gånger om dagen.

Challenge accepted, oh du högre makt som gör mitt liv surt *viftar med näven i luften*,

c h a l l e n g e  a c c e p t e d.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar