söndag 21 augusti 2016

Undrar vad dagmammor ska med sådant till ändå?

Det här har varit den absolut bästa sommaren på väldigt länge. Kanske den bästa någonsin sedan jag blev vuxen och inte längre kunde bada i havet med kompisar i 10 veckor per år. Den har innehållit Turkiet och Görvelns slott och camping i Norberg och middagar med släkt och vänner och födelsedagskalas och svampplockning och kusinlek och sol och bad och grillväder och så vidare och så vidare.

Jisses vad härligt det har varit!

Jag känner mig sådär harmonisk och lycklig som en gör när livet rullar på åt rätt håll igen efter sju svåra år. Lite som det förmodligen känns att dyka ner i en sjö och simma runt längs med botten på tok för länge, och sedan till slut bryta vattenytan och ta sitt första djupa andetag. Antar jag, skulle aldrig komma på tanken att göra´t.

Så därför gör det ingenting att jag häromkvällen hittade Ines vattenflaska på golvet i badrummet, medan ägarinnan själv låg i badkaret, och att jag, när hon uppmanade mig att öppna den och lukta, valde att just öppna den och lukta. För det visade sig naturligtvis att hon hade "sparat sin bästa prutt" i den för att hon "ville ta med den till dagmamman".

Sommarharmoniska mödrar är förlåtande mödrar.

Tur det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar