fredag 12 augusti 2016

Jo, och kan nån annan vara bussig och hälsa det till regeringen? För själv måste jag gå och snyta mig.

Det har gått två veckor sedan jag började jobba igen efter (den bästa!) sommarledigheten (ever!). Två veckor i förskoletid innebär ungefär tvåtusen kramar, ett femtiotal blöjbyten och en biljard snytningar av små snuviga näsor. Och jisses vad jag tycker att det är roligt stundvis! Det är bland det bästa som finns att känna att jag liksom har lyckats etablera relationer med dessa små individer och att det i sin tur gör att de inte behöver vara ledsna hela dagarna i väntan på att en vuxen ska hämta dem.

Det känns så jädra fint i magen det!

Men alla dessa snytningar genererar ju även i en del snor hos mig själv, vilket jag nog skulle säga är nackdelen med yrket. Vilket i sin tur resulterade i att vi idag inte hojtade "Trevlig helg!" eller "Tack för idag!" till varandra när vi droppade av under eftermiddagen, utan istället höll vi oss till "Krya på dig!". För det kändes liksom mer passande och rimligt, oavsett om personen i fråga mådde dåligt eller ej.

Och nu sitter jag här och har liiite, liiite ont i halsen och en normal mängd snor i näsan (för en som umgås med små barn på dagarna, alltså) med två trevliga middagar och ett barnkalas för 25 personer att se fram emot i helgen. Och så tänker jag lite frustrerat att det vore helt rimligt att slopa karensdagen för oss som kramar förkylda barn hela dagarna, tycker gott ni andra kan bjussa på det.

Vi säger så, va?

Toppen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar