onsdag 19 oktober 2016

Att vabba har förlorat sitt romantiska skimmer, faktiskt

I går fick Ingrid stanna hemma från skolan. Initialt för att hon hade feber, vilket jag tycker är ett ganska mysigt sätt att spendera en vabbdag. Det brukar ju mest innebära frukost på sängen till den sjuka, samt en å annan film.

Så blev det dessvärre inte.

För ett par timmar in på förmiddagen såg jag en lus krypandes i hennes hår. Och då försvann allt mys och förbyttes istället till att tvätta alla lakan och alla kuddar och alla sofföverdrag. Dessutom innebar det att jag, istället för att få mysa med Ingrid i soffan, tvingades luskamma henne. Att luskamma en mycket håröm, mycket ilsken och febrig 8åring har visat sig vara en av mina minst roliga erfarenheter här i livet. Det hela kan ha slutat med att vi skrek minst lika högt båda två och att jag svor en å annan förbannelse över både löss och kammar.

Och idag var det jag som blev sjuk

Men om nån dag eller två, då kommer livet att vara underbart och fantastiskt.

Hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar