söndag 20 november 2016

Känner mig som en ekologisk gurka med utgångsdatum i maj 2012, typ

Jag ligger i sängen. Det har jag gjort i kanske, tjae, 5 veckor nu? Jag vet inte exakt, men ungefärlich så många veckor är det. Jag ligger här för att jag är trött och doktorn säger att kroppen måste få vila när den säger att den behöver det.

Och doktorn har rätt.

Så jag ligger här. Ibland sover jag. Ibland läser jag en bok. Ofta kollar jag på Outlanders och tycker att skotska är ett ganska appelerande språk ändå, åtminstone om det talas av muskulösa och rödhåriga män. Jag gillar sådana, tydligen.

Jag har stundvis ambitionen att skriva i bloggen, för att jag älskar att skriva i min blogg. Och ibland har jag ambitionen att duscha, sätta på disken, ge katten mat eller nått annat vansinnigt. Men det blir sällan något av det. Jag har ju andra familjemedlemmar som kan lösa sådana orimliga projekt, tänker jag, och sedan kollar jag lite mer på rödhåriga skottar på TV:n i stället.

Och det är absolut ingen fara med mig egentligen. Mina livsval går att jämföra med vilken Disneysaga som helst. Ni vet där huvudpersonen står på en skogsväg som delar sig i två, och den ena leder mot en ljus glänta med sol som strålar ned genom gröna trädkronor, och den andra leder till mörker och stora skräckinjagande träd med ihåliga ögon och gapande munnar. Jag tenderar att välja bort den där gläntan av någon anledning. För att den vägen "ser för lätt ut". För att jag "gillar utmaningar".

För att jag är lite smådum, helt enkelt.

Dessutom är jag gravid i vecka 11. Sådant tenderar ju att göra vem som helst trött och illamående. Eller, som Emil säger; Alltså, jag är sååååå himla glad att jag är kille, mamma.

Han har en poäng där, faktiskt.



2 kommentarer:

  1. Men åååh, grattis!!! Inte till att du ligger utmattad i sängen alltså, utan till den fantastiska nyheten i tredje meningen från slutet!! Iiiii så roligt! Hoppas att du mår bättre snart. Mycket snart!! Kram MammaMu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Det hoppas verkligen jag med! Kram till dig

      Radera