torsdag 8 december 2016

Jeflar vad harmonisk jag är, serrni

Det är ganska lätt att betrakta min fjärde graviditet som ett mindre bra beslut. Åtminstone om en ser det utifrån det fysiska perspektivet. Först mådde jag illa hela nätterna och kunde således inte ta mig ur sängen pga utmattning. Och nu, i vecka 14, har foglossningen blivit så vidrig att jag inte kan gå alls på kvällarna för att benet viker sig av smärtan. Därmed behövde jag sjukskriva mig idag, och istället ringa till sjukgymnasten för att begära kryckor, stödbälte och tensmaskin (en sådan som ger små elektriska stötar på stället det gör ont). Tyvärr kan jag inte få dem förrän om två veckor pga vårdköer, så vid det laget blir väl rullstol och morfin det enda möjliga hjälpmedlet.

Shit happens, liksom.

Men, härlig och positiv som jag är, så behåller jag humöret. Jag skulle aldrig tänka tanken att ta ut det här på exempelvis Jimmy. Eller politiker som lägger fram korkade förslag om barnomsorgen. Eller folk som inte blinkar i rondellen. 

Aldrig.


2 kommentarer:

  1. Testa att ta kontakt med en naprapat, dem kan manipulera bäckenet ända fram till vecka 24 ��
    Grattis till fjärde ❤ själv är jag i vecka 13 med tredje, hemligt enstund till, alla i familjen vet inte än ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt! Grattis! Jag har nu kryckor, bälte, en sorts madrass som gör det lättare att vända i sängen på natten och kommer förmodligen fixa en tens-maskin oxå. All set, liksom.

      Radera