tisdag 3 januari 2017

Just keeping it real

För en timme sedan haltade jag sakta och lugnt, med hjälp av mina kryckor, ned för vår backe på Lambarö. Det var klart och lugnt på vattnet. Solen höll på att gå upp och gav ytan en aprikosrosaglittrig kulör. Allt kändes fint.

Fram tills dess, alltså.

För sedan kom jag på att jag glömt plånboken hemma. Så jag fick vända precis nere vid båten och linka hela vägen hem igen. Och sedan tog jag lite raskare steg tillbaka ner till vattnet. Efter en ganska knepig angöring vid bryggan på fastlandet knatade jag upp genom radhusområdet till Lambaröbornas parkering, och just när jag skulle börja skrapa rutorna så inser jag att plånbokshelvetet har ramlat ur fickan.

Faen.

Lämnar kryckorna i bilen (hinner inte ha ont längre) och haltar/småspringer ner mot vattnet. Tillslut hittar jag skiten. På botten av Mälaren, under båten.

Jahopp.

Först när jag har byxorna nere vid knäna och är fullt inställd på att bada inser jag att 1. Jag är gravid i vecka 19
2. Jag har rejäl foglossning
3. Det är 3 minusgrader ute och en lätt hinna av is på sjön.
Det vill säga; jag skulle förmodligen få missfall, alternativt frysa ihjäl, om jag inte lyckades få upp denjävlaskitplånboken på första försöket. Så därmed lånar jag två paddlar ur två andra båtar, tar av mig jackan och kavlar upp ärmarna på tröjan, och sedan försöker jag knipa fast det där avskrädet till pengaförvaring. Efter x antal försök får jag upp den, och sedan haltar jag med blågröna armar upp till bilen.

Och nu är jag 30 minuter försenad till skolan.

Såatte; yeay för idag! Eller så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar