onsdag 25 januari 2017

Det enda som gått enligt planerna är att isen lyser med sin frånvaro. Tur det.

Ligger på soffan och är helt oförmögen att ta mig upp igen. I köket står Emil och lagar kesellaplättar till middag. Bredvid mig ligger Ingrid som är sjuk och således fick vara hemma ensam på förmiddagen idag. Själv behövde jag vara på min praktikplats för att göra en undersökning utifrån könsnormer, samt träffa min handledare, men jag fick även nöjet att bli klappad på bebismagen och låna ut mina kryckor som kikare. I badkaret ligger Ines och tvättar bort två dagars vabbfest med morfarFroby och alla pannkakor som det innebar.

Om jag inte hade haft en pappa som vabbar, en svärmor som hämtar och bjuder storbarn på resturangmiddag och en svägerska som gladeligen tar emot ovan nämnda storbarn som spontana övernattningsgäster, så hade jag ALDRIG klarat de tre senaste dagarna.

Kan vara så att vi har världens bästa familj.


Så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar